Bir kurumun dışarıdan görünen yüzüne “kurumsal kimlik” denir. Kurumun bu yüzünü oluşturmak için yapılan çalışmalar ise “kurumsal kimlik çalışması” olarak adlandırılır. Kurumsal kimlik oluşturulurken şirket bir bütün olarak ele alınır ve oluşturulacak şirket ismi, şirket logosu, şirketi temsil edecek görseller vs… uzunca bir süre değiştirilmeyecek şekilde hazırlanır.
Kurumsal kimlik, kurumu globalleşen dünyada daha güçlü bir hale getirir ve tüketiciler üzerinden kurumun bir imajı olması açısından çok önemlidir. Kurumsal kimliğe bir nevi kurum imzası diyebiliriz. Nasıl insanlar kendi imzalarını ömürlerinin sonuna kadar kullanıyorsa, kurumsal kimliklerde oluşturulduktan sonra uzunca bir süre değişim göstermemelidir. Muhakkak küçük değişiklikler olacaktır, fakat sürekli değişiklik kurumum kurumsal kimliğini zedelemekten başka bir işe yaramaz.
Kurumsal kimlik çalışmalarına başlarken bu çalışmaları kurum içi çalışmalar ve kurum dışı çalışmalar olmak üzere ikiye ayırabiliriz. Aşağıda yapılabilecek olan çalışmalara örnekler vereceğiz.
Kurum İçi Çalışmalarda Uygulanabilecekler;
Kurum Dışı Çalışmalar İçin Uygulanabilecekler;
Kurumsal kimlik çalışmalarınızı mutlaka profesyonellere yaptırın, kötü bir çalışma şirketinizin büyümesine engel teşkil edebileceği gibi, mevcut şirketinizin ve işlerinizin daha da kötü sonuçlanmasına neden olabilir. Bu yüzden kurumsal kimlik çalışmalarınızı, referansı olan profesyoneller tarafından yaptırmalı ve bu çalışmalar sırasında kurumunuz ile ilgili istenen bilgileri eksiksiz bir şekilde belirtmelisiniz.
Numaranızı Bırakın Size Ulaşalım