Yükleniyor

Sosyal Medya Danışmanlığı

Sosyal Medya Danışmanlığı

Sosyal Medya Danışmanı; kurumlara, sosyal medyada daha aktif ve stratejik reklam yapmaları konusunda destek vererek, kurumun daha geniş kitlelere duyurulmasını sağlar.

Sosyal Medya Danışmanı Ne Demek?

Sosyal Medya Danışmanı; kurumlara, sosyal medyada daha aktif ve stratejik reklam yapmaları konusunda destek vererek, kurumun daha geniş kitlelere duyurulmasını sağlar. Sosyal medya danışmanlarının, sosyal medya yönetimi, içerik üretme ve geliştirme, organik takip sağlama, sosyal medyada tanıtımı yapılan ürün, marka veya firmanın reklam çalışmalarını yönetme, sosyal medya için pazarlama fikri geliştirme gibi yapması gereken kapsamlı hizmet yelpazesi mevcuttur.

Sosyal Medya Danışmanınız Olarak Görev ve Sorumluluklarımız 
  • Markaların, ürünlerin veya şirketlerin sosyal medyadaki varlıklarının yönetimini sağlamak,
  • Şirketin dijital pazarlama, müşteri ilişkileri (Crm), iletişim stratejileri ile uyumlu olarak sosyal medyada görünmesini sağlamak,
  • Şirketin ya da markanın bilinirliğini artırmak için, hedef kitleye uygun takipçiye ulaşmak,
  • Sosyal medyada bilinirlik sağlayarak, sürekli müşteri elde etmeye yönelik faaliyetlerde bulunmak,
  • Sosyal medyada bilinirlik sağlarken aynı zamanda, müşterilerin isteklerine yönelik iletişim strateji oluşturmak,
  • Düzenli olarak sosyal medya için yapılan faaliyetlerin raporlaması ve analizini yapmak,
  • Sosyal medyada yapılan içerik paylaşımlarının ne kadar yarar sağladığı hakkında bilgileri tespit etmek,
  • Faydalı ve eksik yönlerin analizi sonucu yeni strateji planlarına odaklanılarak izlenecek yolu belirlemek.
Sosyal Medya Çalışmasının Aşamaları Nelerdir?
  1. Ürün ve Hizmet Analizi: Bu aşamada ürün ya da hizmetin analizinin yapılması gerekmektedir. Ürün veya hizmetlerin özellikleri neler, yaşamımızdaki yeri nedir, ne olabilir, bu ürün veya hizmetlerin yararları nelerdir vb. soruların cevaplarına ulaşılarak bir bilgilenme çalışmasının hazırlanması gerekir. Ürün ya da hizmet hakkındaki tüm detayların ve firmanın pazardaki konumunun ne olduğunun bilinmesi gerekir. Ayrıca ürün şu an hangi dönemindeyse (giriş, gelişim, büyüme, düşüş) sosyal medya çalışması ona göre devam ettirilmelidir.
  2. Hedef Kitle Tespiti: Ürünün, hizmetinin veya kampanyanın bilinirliğini arttırmak açısından hangi hedef kitleye hitap edeceğinin belirlenmiş olması gerekir. Belirlenen hedef kitlenin yapısıyla ürün, hizmet ve kampanyanın yapısı uyumlu olmalıdır. Bu yüzden hedef kitle belirlenirken dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar bulunmaktadır. Bu unsurlar;
    1. Yaş aralığı
    2. Cinsiyet
    3. Medeni durum
    4. Sosyoekonomik düzen
    5. Meslek
    6. Eğitim
    7. Kişisel ilgi alanları
    8. Tüketim alışkanlıkları
  3. Sosyal Medya Modellerinin Tercihi ve Yöntemleri: Sosyal medya çalışmasının en kilit noktası bu aşamadadır. Bu aşamada hedef kitleye direkt olarak ulaşılabilecek sosyal medya modeli seçilmelidir. Aynı zamanda hangi bölgelerde, hangi kitleler, hangi araçları kullanıyor iyi analiz edilmelidir. Bu aşamada ilk aşamanın etkileri büyüktür. Sosyal medya çalışmasının etkili olmasının bir diğer unsuru da geleneksel medya ile olan ilişkilerdir.
  4. Hedeflenen Oranların Analizi: Sosyal medya planlamasının ne kadar etkili olduğunu açığa çıkaran aşamadır. Bu aşamada belli aralıklarda yapılacak olan testlerle hedef kitleyle iletişime geçilmeli ve ne istedikleri anlaşılarak, bu isteklere uygun içerik düzenlemesi yapılmalıdır.
  5. Bütçe Değerlendirmesi: Çalışmaların olumlu sonuç verdiği oranla harcanan bütçe oranı kıyaslanmalıdır. Eğer hedeflere ulaşılıyorsa firma hiçbir zarar görmeden çalışma sürecini atlatıyor demektir.
  6. Raporlama ve Değerlendirme: Sosyal medya çalışmasının son aşamasıdır. Tüm çalışma sürecinin değerlendirmesi bu aşamada yapılır. Çalışma sırasında yapılan analizler raporlanarak firmaya ulaştırılır. Bu raporlama sonucunda; kampanyanın ne kadar başarılı olduğu, hangi kısımlarda başarılı olduğu, hangi kısımlarda başarısız olduğu ve bütçeye uygunluğu çıkartılır. Çıkartılan sonuçlar sayesinde çalışma sürecinde iyileştirmeler yapılabilir.
 
  • Etiketler:
  • Sizi Arayalım

    Numaranızı Bırakın Size Ulaşalım